17 października 2012

tymiankowo-piomidorowy kurczak

no i tak jak obiecalam dzis bedzie wpis z kurczakiem w roli glownej:) bardzo miekki, soczysty i smaczny kurczaczek byl u nas na obiedzie. polecam bardzo bo samo jego przygotowanie to chwila, a najdluzsza czynnosc przy nim  to pieczenie :) polecam


zrodlo: przepis wlasny

skladniki:


  • ok. 1 kg czesci kurczaka lub jak u mnie dramstikow
  • 1/2 lyzeczki tymianku 
  • ok. 1- 1/2 lyzeczki slodkiej papryki w proszku 
  • sol pieprz
  • oliwa z oliwek
  • ok. 1- 2 lyzek koncentratu pomidorowego-puree pomidorowe
  • 2-3 duze czosnki
  • mozna dac ewentualnie 1/4 lyzeczki chilli w platkach-ja nie dawalam


kurczaka dokladnie myjemy, osuszamy i wkladamy do wiekszej miski. kropimy mieso oliwa z oliwek. nacieramy mieso sola, pieprzem, sypiemy tymianek,slodka papryke/chilli w platkach. na sam koniec dodajemy przecisniety czosnek i koncentrat pomidorowy. dokladnie wszystko mieszamy ze soba, najlepiej to robic reka az cale mieso bedzie pokryte przyprawami. zawijamy miske folia przezroczysta i odstawiamy do lodowki na przynajmniej godzine. u mnie byl okolo 4. nastawiamy piekarnik na 180C ukladamy mieso na blaszce i pieczemy przez 30-35 min do zarumienienia sie skorki. podajemy wg Waszych upodoban. u mnie kurczak wyladowal z kuskusem wymieszanym z pomidorkami koktajlowymi i innymi cudenkami. 
Smacznego :)























1 komentarz :

  1. A ja dziś właśnie wyjęłam skrzydełka i się zastanawiałam co z nimi zrobić.... i już obiad będę miała :D
    Jeszcze tylko jakąś sałateczkę zrobić :D Dzięki siostra:*

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka