21 grudnia 2012

"szybkie" pierniczki

zrobilismy je na poczatku grudnia, polukrowalismy i czekaja na swoj dzien:)
po otwarciu pudelka zapach piernikow jest zniewalajacy, a smak- dowiemy sie w swieta:)
Polecam!!

 zrodlo:klik klik


Składniki na około 55 pierniczków:
  • 300 g mąki pszennej
  • 100 g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 2 duże jajka
  • 13 dag cukru pudru
  • 10 dag masła, roztopionego
  • 10 dag miodu
  • 1 łyżka przyprawy do piernika
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Wszystkie składniki wsypać do naczynia, wymieszać i wyrobić. Ciasto może być klejące, ale nie dodawać mąki.
Ciasto rozwałkować na grubość 4 mm (nie cieniej), podsypując je teraz mąką (tyle, by się nie kleiło). Wykrawać różne kształty pierniczków. Układać je na blaszce w niewielkich odstępach. Piec w temperaturze 180ºC przez około 8 - 10 minut. Studzić na kratce. Dowolnie udekorować.
Smacznego :)


p.s. moje wykonane pierniki dolaczam do akcji Cudawianki










20 grudnia 2012

swiatecznie: keks

przepis, ktory zagoscil w naszej rodzinie jakies dziesiec lat temu i teraz jest z nami co roku w tym wyjatkowym dniu:) miekki, pachnacy orzechami i suszonymi owocami, zachowuje swiezosc przez dobre kilka dni.
 Polecam!!!!
 zrodlo:przepis wlasny

skladniki:

  • 4 jajka
  • 200g miekkiego masla
  • 200g maki
  • 150g cukru
  • 1 szklanka rodzynek
  • 1 szklanka suszonych owocow np. figi, morele, sliwki suszone, moge tez byc orzechy
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 opakowanie proszku do pieczenia(15g)


utrzec maslo na puszysta mase. oddzielic zoltka od bialek. ucierajac maslo dodawac pojedynczo po jednym zoltku  i po lyzce/dwie lyzki cukru, cukier waniliowy ciagle mieszajac. w oddzielnym naczyniu ubic na sztywno piane dodajac dwie lyzki cukru na koncu ubijania. mieszamy razem delikatnie lyzka piane i mase jajeczna, dodajemy przesiana make wymieszana z proszkiem do pieczenia. dokladnie mieszamy. na samym koncu wmieszamy nasze suszone owoce, rodzynki, zamieszamy jeszcze raz i wylozyc do foremki( 29x11cm) wylozonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej maslem i wysypanej bulka tarta. piec w temp. 170C przez okolo 45 minut( do suchego patyczka).






















19 grudnia 2012

kotlet schabowy z duszona marchewka i peczakiem

to byl nasz dzisiejszy obiad:) kotlety zrobione w mgnienu oka, a reszta robila sie w miedzyczasie. wyszlo smacznie i pysznie.
Polecam!!


skladniki dla 4 osob:

  • 4 plastry schabu bez kosci i tluszczu
  • jajo
  • maka
  • bulka tarta
  • przyprawy: czarny pieprz mielony i ziolowy pieprz, sol, ziola prowansalskie
  • oliwa do smazenia

duszona marchew: przepis tutaj

  • 180g peczaku
  • 450 ml wody
  • sol, oliwa

 dodatkowo:

  • cebula,
  • kilka pieczarek
  • sol
  • pieprz
  • smietana
  • maka 


mieso umyc, osuszyc papierowymi recznikami kuchennymi. oproszyc sola, pieprzem czarnym, ziolowym oraz ziolami prowansalskimi. odlozyc na bok.
zrobic w miedzyczasie marchew jak w przepisie( tutaj)
zagotowac 450ml wody z odrobina soli, wsypac oplukany peczak, dodac lyzecze oliwy, zmniejszyc ogien pod garnkiem, przykryc, gotowac do miekkosci i wchloniecia sie plynu, ok 30 min.
rozlozyc trzy talerze. pierwszy na jajo, drugi na make a trzeci na bulke tarta. kazdego kotleta z kolei najpierw obtaczamy w mace potem w jaju, a na koncu w bulce. obsmazamy na rozgrzanej oliwie z obu stron na rumiano.
dodatkowo:
cebule kroimy w mala kostke, pieczarki w cienkie plasterki. podsmazamy cebule na odrobinie oliwy gdy bedzie uduszona dodajemy pieczarki.solimy i chwile smazymy, a nastepnie dodajemy ok.1/3 szklanki wody, przykrywamy i gotujemy chwile( okolo 5 minut) mieszamy make ze smietana i odrobina zimnej wody. wlewamy na patelnie z grzybami. mieszamy, doprawiamy do smaku swiezo zmielonym pieprzem i sola.
Smacznego !!

p.s. zdjecia sa z wersja bez panierki :)


17 grudnia 2012

komu muffinka??

uwielbiam polaczenie czekolady i orzechow:) i nic wiecej nie powiem, bo zjadlabym teraz taka...






zrodlo: klik klik

 skladniki:

  • 175 g masła, pokrojonego
  • 150 g czekolady deserowej
  • 225 g (1 szklanka) cukru
  • 50 g cukru brązowego(dark brown)
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1/4 łyżeczki esencji migdałowej
  • 75 g (3/4 szklanki) mąki
  • 115 g (1 szklanka) posiekanych orzechów włoskich

Nastawiamy piekarniki an 180 st C, natłuszczamy foremke muffinkową(na 12 szt) lub przygotowujemy papilotki.
Rozpuszczamy masło i czekoladę w rondelku i przelewamy do dużej miski.
Mieszamy oba cukry z czekoladową miksturą. Mieszamy z jajkami dodawanymi pojedyńczo, potem dodajemy esencje.
Przesiewamy mąkę i mieszamy krótko z miksturą jajeczno czekoladową. Dodajemy orzechy. Wypełniamy muffinkowe formki prawie do brzegów i pieczemy 30-35 minut. Pozostawiamy przez 5 min w foremkach po czym wyjmujemy i umieszczamy na kratce.



















swiatecznie: makowiec II

a to makowiec, ktory goscil u nas w zeszlym roku. pyszny, miekki i pachnacy. udaje sie nawet takim laikom kuchennym jak mi:) 
Polecam!!!

 zrodlo: klik klik

skladniki na trzy ciasta:

  • 3 szklanki mąki pszennej + do podsypywania (u mnie zazwyczaj około pół szklanki)
  • 180 ml letniego mleka
  • 150 g margaryny (lub masła), roztopionej, ochłodzonej
  • 6 żółtek (białka odłożyć do masy, będą nam jeszcze potrzebne)
  • 45 g świeżych drożdży lub 21 g suchych
  • 6 łyżek cukru
  • 1,5 łyżki oleju
  • pół łyżeczki soli
  • 1,5 łyżki spirytusu (lub np. wódki, rumu)
  • 1 duże opakowanie cukru waniliowego (16 g)
Masa makowa:
  • 500 g maku
  • 250 g cukru (zazwyczaj dodaję mniej)
  • 100 g rodzynków
  • 50 g orzechów włoskich, posiekanych
  • 1 łyżka miodu (można dać wiecej i wtedy zmniejszyć ilosć cukru)
  • olejek migdałowy do smaku
  • cynamon do smaku
  • 1 łyżka miękkiej margaryny
  • kandyzowana skórka pomarańczowa, wedle uznania
Ponadto:
  • lukier
  • trochę maku do dekoracji
  • pergamin/papier do pieczenia
  • olej
Wykonanie ciasta drożdżowego
Drożdże rozpuścić z cukrem oraz mlekiem (letnim) i odstawić na około 15 minut. Dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto, dodając na koniec rozpuszczony tłuszcz. Odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
Wykonanie masy makowej
Mak zaparzyć w 500 ml wrzącej wody, odstawić do wystygnięcia, dwukrotnie zemleć. Dodać pozostałe składniki (na końcu delikatnie wymieszać z ubitym białkiem, które nam pozostało z ciasta).

Następnie ciasto drożdżowe podzielić według uznania (ja dzielę na 3 części), rozwałkować prostokątne placki, nałożyć masę makową, zawinąć w posmarowany olejem pergamin, zostawiając około 3 cm (nie zakrywającboków), w formie tuby. Uwaga: jeśli ciasto jest zbyt klejące, podsypać mąką w celu zawinięcia masy; końce makowców podłożyć pod spód.
Piec w temperaturze 180 - 190 stopni przez około 30 - 40 minut.
Ciasto polać lukrem i posypać makiem.


p.s zdjecie powyzej w towarzystwie keksa, ktorego przepis juz wkrotce:)




Swiatecznie: makowiec

przepis mial byc wczoraj, ale sie nie wyrobilam. caly dzien na nogach przy garach..
przepis jest dzisiaj. w tym roku zrobilam makowca z innego przepisu niz zwykle. wyszedl sliczny, smakuje swietnie wiec mam dwa sprawdzone przepisy na makowca...
Polecam!!!


zrodlo: "Radosc Gotowania"

 skladniki na trzy makowce:

ciasto:

  • 200 g mleka
  • 60g swiezych drozdzy
  • 120 g cukru
  • 50 g miekkiego masla
  • 4 zoltka
  • 600 g maki pszennej
  • 1/2 lyzeczki soli
  • 1/4 lyzeczki aromatu waniliowego

do naczynia miksujacego wlac mleko, wlozyc drozdze i cukier, podgrzac 1 min 30 s/37C/obr.1
dodac maslo, zoltka, make, sol i aromat waniliowy, wyrobic 2 min/interwal, przelozyc do innego naczynia, przykryc bawelniana sciereczka i odstawic na 20-30 min w cieple miejsce do wyrosniecia. umyc i osuszyc naczynie miksujace.

masa makowa:

  • 200g orzechow laskowych, wloskich i migdalow
  • 500g maku
  • 350g mleka
  • 100g rodzynek
  • 150g cukru( mozna dac mniej cukru, a wiecej miodu)
  • 150g miodu
  • 1/2 lyzeczki aromatu migdalowego
  • 4 bialka
  • 1 szczypta soli

do naczynia miksujacego wlozyc orzeczy i migdaly, rozdrobnic 3s/obr.6, przelozyc do innego naczynia.
do naczynia wlozyc 250g maku, zemlec 30s/ obr.10, przelozyc do innego naczynia, powtorzyc te czynnosc z druga polowa maku.
do naczynia miksujacego dodac wczesniej zmielony mak, mleko, rodzynki, cukier i miod, podgrzewac 15min/90C/obr.3.
dodac rozdrobnione orzechy z migdalami i aromat migdalowy, wymieszac 5s/obr.4, przelozyc do innego naczynia do ostygniecia. dokladnie umyc i osuszyc naczynie miksujace.
zalozyc motylek. wlac bialka, dodac szczypte soli, ubic na sztywno piane 3min/obr.3, czesc piany odlozyc do posmarowania ciasta, a reszte wymieszac z masa makowa.

Przygotowanie makowca:
 ciasto rozdzielic na trzy rowne czesci. na posypanej powierzchni rozwalkowac kazda czesc na prostokat o grubosci 5-7 mm, posmarowac piana z bialek oraz masa makowa. kazdy kawalek zwinac jak rolade. strucle luzno zawinac w papier do pieczenia, zostawiajac ok.3-4 cm luzu.
wstawic do zimnego pieca, piec 50-60 min(  u mnie to bylo ok.40 min) w temp. 180C-190C( moja temp. to 170C)











6 grudnia 2012

Cos na szybko rozgrzewajacego i swietnie zaspakajace glod przed obiadem..

ta szybka przekaske znalazlam kiedys na stronie z cwiczeniami, ktore staram sie wykonywac regularnie:) przepis szybki, pachnacy, rozgrzewajacy od srodka i pyszny:)
zapraszam Was na kromeczke:)


zrodlo: klik klik



skladniki:

  • 1 jablko
  • kromka chleba wg uznania
  • cynamon
  • 1/4 lyzeczki sproszkowanego imbiru




jablko myjemy, obieramy ze skorki, wycinamy gniazda nasienne. 
kromke chleba wkladamy do tostera i opiekamy przez chwile.
stawiamy patelnie na sredni gaz, scieramy jablko na tarce jarzynowej wprost na patelnie, przyprawiamy cynamonem wg Waszego uznania oraz dodajemy imbir. mieszamy lyzka i chwile podgrzewamy az cala masa jablkowa stanie sie ciepla. 
przygotowujemy sobie talerzyk. kladziemy tost a na niego podgrzane jablka. dekorujemy odrobina cynamonu, jakims owocem jesli chcecie np. kiwi i.... palaszujemy:)
smacznego!!





















4 grudnia 2012

zeberkowo:)

zrobilam je jakis czas temu. z braku czasu wpis czekal na publikaje. no ii sie doczekal:)
przepis rewelacja, miodowe zeberka rozplywaja sie w ustach.. 
polecam serdecznie:)

zrodlo: klik klik

skladniki:

  • 1 kg żeberek mięsnych
  • 2 duże czerwone cebule
  • pół papryki (opcjonalnie)
  • 5-6 ząbków czosnku
  • 2-3 łyżki miodu
  • łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • łyżka octu (lub soku z cytryny)
  • pieprz
  • sól
  • bazylia 
  •  olej do smażenia



Żeberka porcjujemy, przyprawiamy i wstawiamy do lodówki na około godzinę.  W międzyczasie kroimy warzywa w kostkę, a czosnek w plastry. Żeberka podsmażamy na patelni aż się zarumienią. Następnie przekładamy je do naczynia żaroodpornego. Możemy już w tym czasie zacząć nagrzewać piekarnik do temp. 200 stopni. Na tłuszczu z żeberek podsmażamy cebulkę, czosnek i paprykę. Gdy warzywa zmiękną, dodajemy miód, ocet, przyprawy  i koncentrat. Wszystko mieszamy i pozostawiamy na ogniu jeszcze parę minut. Gotowym sosem zalewamy żeberka i wstawiamy całość do piekarnika na około 50-60 min.

Podawać z ryżem, kaszą gryczaną lub ziemniaczkami.















11 listopada 2012

spaghetti kukurydziane z porem, pieczarkami i boczkiem

szukalam szybkiego przepisu z wykorzystaniem pieczarek i boczku, ktore zalegaly mi w lodowce.. przez przypadek wpadlam na pyszn, jak pozniej sie okazalo przepis, ktory robi sie w mgnieniu oka. podaje oryginal uwzgledniajac swoje zmiany. 
Polecam:)

 zrodlo: klik klik

skladniki:

  • 150 g makaronu spaghetti kukurydzianego- zamienilam na swiderki pelnoziarniste
  • 100g boczku najlepiej wedzonego- dalam 180g nie wedzonego
  • 2 duze pory
  • 100 ml smietany 30%-  uzylam smietany creme fraiche
  • 100g pieczarek
  • sol, pieprz, tymianek, oregano.


Pieczarki kroimy w półplasterki i smażymy chwilę na patelni. Na drugiej patelni podsmażamy pokrojony w kostkę boczek. Dodajemy pory pokrojone w półplasterki i mieszamy z pieczarkami. Smażymy wszystko około 5 minut po czym dolewamy śmietanę i dusimy do czasu aż śmietana się zredukuje i sos zgęstnieje. Na koniec przyprawiamy i wykładamy na makaron.  





















9 listopada 2012

Pomidorowa krem z thermo

gdy nie mam pomyslu jaka zupe ugotowac, a mam pomidory w puszcze to zawsze robie ta pyszna zupe. jest szybka w wykonaniu i jesli ktos nie posiada thermomixa to rowniez moze ja wykonac przy pomocy miksera czy blendera. Polecam!!

zrodlo:" Radosc gotowania"

 skladniki:

  • 80 g cebuli
  • 1-3 zabki czosnku
  • 30 g masla
  • 700 g swiezych pomidorow- obranych i pokrojonych na mniejsza kostke lub pomidory z puszki( zawsze daje 2)
  • 1 kostka bulionu drobiowego
  • 1/2-1 lyzeczka soli ziolowej
  • 1 lyzeczka cukru
  • 2-3 szczypty swiezego mielonego pieprzu
  • 500g wody
  • 100g kwasnej smietany 18%
  • 2 galazki pietruszki, swiezej, tylko liscie posiekane do przybrania
  • 1/2 lyzeczki suszonego oregano

1. do naczynia miksujacego wlozyc cebule i czosnek, rozdrobnic 3s/obr. 5 . zgarnac kopystka skladniki ze scianek na dno naczynia .
2. dodac maslo, duzic 2 min 30 s/Varoma/ obr.2
3. dodajemy pomidory, kostke rosolowa i przyprawy. gotujemy wszystko 10 min/100C/obr. 2, nastepnie wszystko miksujemy na krem 40s/ obr.1-10.
4. dolewamy wode, dodajemy smietane i gotujemy 5 min/100C/ obr. 2. ewentualnie doprawiamy do smaku.
5. posypujemy natka pietruszki i gotowe:)
6. podajemy z ryzem/ makaronem lub grzankami.


uwagii!!!
-przy miksowaniu cebuli i czosnku mozna dodac 1/3-1/2 swiezej papryki.
-przy dodawaniu pomidorow mozna dodac troszke suszonych ziol( w sumie to 1 lyzka), okolo 70g koncentratu pomidorowego.


















7 listopada 2012

czekoladowo-bananowe tosty francuskie

bardzo smaczne, mieciutkie tosty francuskie:) takich wczesniej nie jedlismy wiec zrobienie ich nie skonczylo sie na jednym toscie. powtrzalismy jest wielokrotnie i za kazdym razem nam smakowaly:)
swietne i szybkie w wykonaniu na sniadanie, zapraszam:)


 zrodlo: good food, IV 2012

skladniki na 2 porcje:

  • 1 obrany banan
  • 75g mlecznej czekolady, pokrojonej- mozecie uzyc tez groszkow czekoladowych , gorzkiej czekolady
  • 4 kromki chleba
  • 3 srednie jajka
  • 1 lyzka srodkiej smietanki
  • 1 lyzka syropu klonowego- moze byc miod
  • 1 lyzeczka ekstraktu z wanilli
  • 25g niesolonego masla
  • cynamon
  • cukier puder/syrop klonowy/ miod do podania


rozgniesc banana na jednolita mase uzywajac widelca. dodajemy pokrojona czekolade lub groszki czekolady i mieszamy az dobrze sie polaczy. kladziemy dwie kromki chleba na desce do krojenia i smarujemy je "pasta czekoladowo- bananowa", skladamy je razem, przyciskamy. 
na duzym talerzu rozbijamy jajka,dodajemy slodka smietanke,miod/ syrop klonowy i wanilliowy ekstrakt. wszystko dobrze mieszamy.
na patelni roztapiamy maslo na srednim ogniu. powstale nasze dwie podwojne kromki obtaczamy w miksturze jajecznej uwazajac aby nasza masa czekoladowo- bananowa zbytnio nie wyplynela. dokladnie moczymy kromki w jajku i smazymy na rozgrzanej patelni okolo 1 min z kazdej strony lub do momentu az chleb stanie sie zloty a czekolada zacznie sie rozpuszczac. 
powtorz ta sama czynnosc z druga podwojna kromka.
usmazone tosty rozkroj na pol, posyp delikatnie cynamonem, cukrem pudrem lub polej miodem/ syropem klonowym jesli masz taka ochote.
Smacznego:)


uwagii!!!

-mozna zrobic prostrza wersje tostow nie dodajac wogole syropu klonowego, smietanki do jajek, a poprostu rozbeltac z odrobinka mleka. wyjda rownie pyszne:)

























5 listopada 2012

placuszki z serka ricotta

leciutkie jak obloczek placuszki. swietne na sniadanie czy podwieczorek. u nas standardowo zrobione na kolacje:) 
Polecam!!!

zrodlo: klik klik

skladniki:

  • 250 g ricotty
  • 125 ml mleka
  • 2 jajka
  • 100 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

W misce wymieszać ricottę, mleko i żółtka. Dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie połączyć z masą, mieszając łyżką. Na dobrze nagrzanej patelni teflonowej smażyć niewielkie złote placuszki (można dodać odrobinę oleju). Gotowe placki obficie posypać cukrem pudrem. Najlepiej smakują z kwaskowatym dżemem :)











3 listopada 2012

tarta ze szpinakiem, serem feta i kurczakiem

zainspirowana przepisem jednej z blogerek upieklam tarte. tarte nie byle jaka, bo ze szpinakiem , w ktorym sie zakochalam juz jakis czas temu ( i pomyslec ze nie jadalam go prawie cale moje zycie myslac ze jest niesmaczny). dokonalam kilku zmian wzgledem oryginalnego przepisu i tak powstala moja wersja pysznej tarty. Polecam na obiad czy kolacje


zrodlo:klik klik

skladniki:
na ciasto przepis wykonanay stad: klik klik

a reszta skladnikow:

  • 1 opakowanie mrozonego szpinaku- moze byc rowniez swiezy, ale trzeba go drobno pokroic      i odparowac wode z patelni, okolo 400g
  • 3 zabki czosnku
  • 1 kostka sera feta- pokroilam w mala kostke
  • 2 piersi z kurczaka
  • 200g smietany 18%- uzylam creme fraiche
  • 1 jajo
  • 2 lyzki masla
  • 100g parmezanu
  • swiezo zmielony pieprz do smaku




Kurczaka  kroimy w małą kostkę i podsmażamy na oliwie z oliwek.( ja doprawilam kurczaka sola pieprzem i mielona czerwona papryka) Rozmrożony szpinak podsmażamy na maśle, dodajemy pokruszoną fetę i dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy podsmażonego kurczaka i wyciśnięty czosnek. Ostawiamy na bok.

Formę o wymiarach 25 x 35 cm wykładamy papierem do pieczenia a następnie wylepiamy ciastem francuskim tak aby brzegi były wysokie a spód podwójny. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni i podpiekamy przez około 5 minut.( ja zrobilam spod ciasta wedlug innego przepisu, klik klik)
Do przestudzonego farszu dodajemy śmietanę wymieszaną z jajkiem. Przyprawiamy świeżo zmielonym pieprzem, wylewamy na przypieczony spód i posypujemy startym parmezanem.( ja zapomnialam to zrobic i wylozylam ostudzony szpinak na ciasto i dopiero wtedy wlalam smietane rozmacona z jajem, doprawilam)Tartę pieczemy jeszcze przez około 25 minut. Podajemy lekko przestudzoną lub zimną. 

















2 listopada 2012

masz ochote na smaczne sniadanko??

zapraszam:).... czestuj sie!! jedne z moich ulubionych, puszystych, miekkich pachnacych plackow:) mamay bzika na punkcie plackow a te the best!!!! sprobujcie sami.    
Polecam!!!

zrodlo: klik klik

skladniki:

  • 0,5 litra maślanki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 100 g mąki pszennej razowej typ 1850
  • 220 g mąki pszennej
  • 2 łyżki cukru
  • ½ płaskiej łyżeczki soli
  • 1 cukier waniliowy z dodatkiem prawdziwej wanilii
Dodatkowo:
  • olej do smażenia

Sodę dodać do maślanki i wymieszać, stopniowo dosypać mąkę, dodać  resztę składników i wyrobić łyżką ciasto, będzie dosyć gęste, ale takie ma być. Smażyć racuchy na złoty kolor na oleju,  ja używam rzepakowego, w pierwszej fazie przykryć patelnię pokrywką. Bardzo rosną, dlatego nie należy nakładać dużych porcji, podawać ciepłe z dodatkami jakie lubicie, proponuję spróbować z koktajlem truskawkowym.
Smacznego;) 























23 października 2012

makaron, szpinak, pieczarki i kurczak..

to danie jadlam u mojej psiapsiolki. bylo pyszne, czosnkowe, delikatne jednoczesnie i dlatego powtarzam go u siebie. Polecam bardzo!!!


zrodlo:od psiapsiolki:)

skladniki:

  • 1 srednia cebula
  • 2-3 czosnki 
  • okolo 10 pieczarek
  • pol paczki mrozonego szpinaku
  • 2 piersi z kurczaka
  • pol paczki makaronu spaghetii
  • sol pieprz
  • 1-2 szczypty galki muszkatolowej
  • slodka mielona papryka
  • 2 lyzki smietany 
  • 1-2 maki kukurydzianej
  • oliwa z oliwek

w wiekszej patelni rozgrzewamy oliwe z oliwek, do tego dodaje cebule pokrojona w mala kostke. podsmazam ja chwile. w miedzyczasie kroje piersi kurczaka w srednia kostke, przyprawiam sola, pieprzem, slodka mielona papryka. odstawiam na chwile na bok.wstawiamy wode na makaron i gotujemy wedlug instrukcji na opakowaniu. kroimy pieczarki w plasteki/ kostke, dodajemy do cebuli. przesmazamy razem. dodajemy pokrojone piersi z kurczaka. smazymy je tak dlugo az beda ladnie sciete, ale nie suche. wrzucamy szpinak, wycisniety czosnek, galke. mieszamy az wszystko ladnie sie polaczy. na samaym koncu dodajemy smietane polaczona z maka kukurydziana, mieszamy i przyprawiamy jesli zachodzi taka potrzeba. serwujemy:)






















21 października 2012

drozdzowka dyniowa-moja pierwsza

zrobilam pierwsza dyniowa drozdzowke w swoim zyciu. klika dni temu chcialam zrobic ciasto z dynia, bo nigdy nie jadlam takowego i co wyszlo z tego to wielka klapa. zakalec od samego dolu po sama gore.nie poddalam sie:)
 ciasto smaczne, nie zaslodkie, swietne z dzemem:) niestety nie uzyskalam tak intensywnego koloru ciasta co wlascicielka przepisu, ale warto powtorzyc przepis. ja pieklam z polowy porcji. 
Polecam!!!

 zrodlo: klik klik

skladniki na dwie keksowki o wym. 25x11 cm:

  • 4 i 1/2 szkl mąki pszennej
  • 1/2 szkl mąki orkiszowej razowej 
  • 30g świeżych drożdży
  • 2/3 szkl przecieru z dyni
  • 150 g stopionego i ostudzonego masła
  • 1 i 1/2 szkl letniego mleka
  • 1/2 szkl cukru
  • 1/3 szkl sułtanek
  • 1/3 szkl kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • 1/3 szkl kandyzowanego pokrojonego w kostkę ananasa- niedodawalam


Mąkę wsypać do większej miski (lub miski miksera).  W środku zrobić dołek do którego wlać drożdże  rozpuszczone w 1/2 szkl letniego mleka z 1 łyżeczką cukru.  Zagarnąć troszkę mąki i wymieszać z drożdżami, przykryć miskę ścierec zką i poczekać 10 minut aż drożdże zaczną pęcznieć.
Dodać resztę składników (mleko powoli dozować aby ciasto nie było zbyt rzadkie) i wyrobić gładkie ciasto.  Mikserem trwa to ok 8-10 minut.
Miskę z ciastem nakryć ściereczką i pozostawić na ok 1,5 godz do wyrośnięcia - ma podwoić objętość.
Po tym czasie przełożyć ciasto do dwóch wysmarowanych masłem keksówek lub wyłożonych papierem do pieczenia.  Wierzch wyrównać, posmarować rozmąconym jajkiem i posypać brązowym cukrem i sezamem.
Włączyć piekarnik nastawiając temp 190stC. 
Po ok 30 minutach wstawić do upieczenia na 40-45 minut.
Wyjąć na kratkę i ostudzić.
Smacznego!




















Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka