27 marca 2010

Kurczak z pieprzem i groszkiem cukrowym

Wiosna zawitała do nas już na dobre. Drzewa budzą się z zimowego snu, pokazując nam swoje małe nieśmiałe pączki. Żonkile bujają się w parkach, kołysane przez wiatr wyścielając trawniki, jeszcze troszkę i będą kwitły .. 
W kuchni też jakoś inaczej, chciałoby się jeść już lżej i cieszyć oko żywymi kolorami warzyw i owoców. Przygotowałam więc kurczaka z pierzem i groszkiem cukrowym, a dokładnie mówiąc z groszkiem zielonym, mrożonym i całe danie wyszło takie pysznie zielone:) Kurczak miękki i lekko pieprzny, a to za sprawą pieprzu.Smaki delikatnego groszku i pikantnego kurczaka uzupełniały się rewelacyjnie.. 
Przepis pochodzi z małej, książeczki "Dania z woka", z której robiłam już kiedyś jeden przepis, klik klik


składniki:
  • 2 łyżki ketchupu pomidorowego,
  • 2 łyżki sosu sojowego,
  • 450 g filetów z piersi z kurczaka,  
  • 2 łyżki kolorowych ziaren kolorowego pieprzu, utłuczonych- ja użyłam zwykłego czarnego pieprzu w kulkach,
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego,
  • 1 czerwona papryka- nie miałam,
  • 1 zielona papryka,
  • 175 g strąków groszku cukrowego,- użyłam 5 łyżek groszku mrożonego,
  • 2 łyżki sosu ostrygowego.

Ketchup połączyć z sosem sojowym, wymieszać. Filet z piersi kurczaka pokroić w wąskie paseczki i obtoczyć i mieszance ketchupowo- sojowej. Ziarenka pieprzu wysypać na talerz . Paseczki mięsa pokryte sosem obtaczać w utłuczonych ziarenkach, tak by obkleiły ze wszystkich stron. Olej słonecznikowy rozgrzać na dużej patelni lub oku. Paseczki mięsa smażyć, mieszając przez 5 minut w woku/patelni. Papryki po usunięciu ziaren, gniazd, pokroić w cienkie paseczki. Do woka/patelni włożyć paprykę , groszek cukrowy( zielony groszek mrożony) i smażyć, mieszając, przez kolejne 5 minut. Dolać sos ostrygowy i 2 minuty gotować na małym ogniu. Przełożyć do miseczek i natychmiast podawać.

*Dodatkowo do tego dania przygotowałam chiński makaron jajeczny. 






3 komentarze :

  1. bardzo smakowity ten kurczak , a jeszzce z makaronem- mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna propozycja na wiosenny obiad :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam wiosnę na talerzu
    o każdej porze roku..

    a groszek to chyba moje ulubione warzywo
    obiad idelny

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka