23 stycznia 2010

Chleb z miodem i płatkami owsianymi

Przepis na ten chleb wzięłam z bloga Moje wypieki. Już dawno nie było u nas chleba robionego przeze mnie. Chleb jest smaczny i taki mięciutki aż chce się go jeść i jeść. Jest lekko słodki i pasuje do kanapek z wędlinką i dżemem. Na pewno powtórzymy go jeszcze raz... Jedyną rzeczą, którą zmieniłam w przepisie jest to, że nie posypałam chleba płatkami owsianymi.




składniki:

  • 550 g mąki pszennej chlebowej
  • 2 łyżeczki soli
  • 15 g miękkiego masła
  • 115 g płatków owsianych + na posypanie
  • 2 łyżeczki suchych drożdży 
  • 150 ml letniego mleka
  • 2 łyżki miodu
  • 225 ml letniej wody
Mąkę przesiać, wymieszać z solą. Dodać masło, płatki, drożdże, mleko i wodę, miód. Wyrobić ciasto, by było gładkie i elastyczne. Uformować kulę, włożyć do miski, przykryć, pozostawić w ciepłym miejscu do podwojenia objętości (1 - 1,5 h).
Po tym czasie ciasto jeszcze raz wyrobić, ukształtować bochenek. Położyć na blaszkę wysypaną mąką, przykryć i jeszcze raz pozostawić do wyrośnięcia na około 40 minut (ja pozostawiłam ciasto w koszyku do wyrastania chleba). Przed pieczeniem posmarować mlekiem i posypać płatkami owsianymi.

Piec w temperaturze 230ºC przez 10 minut, potem temperaturę obniżyć do 200ºC i piec dodatkowe 20 - 25 minut, aż chleb będzie wyrośnięty, brązowy i po uderzeniu od spodu usłyszymy głuchy odgłos. Studzić na kratce.



 
 

1 komentarz :

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka