9 grudnia 2009

Mielone Kotleciki ze szpinakiem

Już jakiś czas temu robiłam je na obiad ,ale jakoś brakowało mi czasu na to żeby usiąść i wrzucić je na bloga. Dzisiaj mam troszkę więcej czasu, bo Maleństwo zasnęło pierwszy raz samo!!!! szybko usiadłam i pisze, żeby w razie czego być przy Maleństwie jakby się rozpłakał... Kotlety zrobiłam z mięsa mielonego drobiowego ,bo jakoś za tym angielskim wołowym czy wieprzowym nie przepadam :/ a dodatkiem w nich pierwszy raz był szpinak. I powiem szczerze ze w smaku pychaa.. Aż się oblizywałam i nie mogłam się doczekać obiadu, a Mój M. na poczekaniu zjadł dwa:) wiec chyba były smaczne.. Przepis próbny, więc mięsa było mało, bo reszta została zużyta do kotletów w sosie koperkowym, ale to w następnym poście:)


składniki:
  • 300g mięsa mielonego drobiowego,
  • 1 duża cebula,
  • garść świeżych liści szpinaku, 
  • 2 jajka,
  • bułka tarta,
  • vegeta,
  • pieprz,
  • oregano,
  • zioła prowansalskie,
  • granulowany czosnek,
  • olej.
Najpierw wzięłam i umyłam szpinak, oderwałam ogonki i wrzuciłam na rozgrzany olej. Posoliłam, dodałam trochę granulowanego czosnku. Przesmażyłam i odstawiłam do lekkiego wystygnięcia. Następnie posiekałam cebule w kostkę, zużyłam ok 2 łyżek zeszklonej cebuli, dodałam do mięsa, które było przyprawione do smaku vegeta, pieprzem, ziołami, oregano. Wbiłam jajo podsypałam bułką tartą. Wyrobiłam na jednolita masę, dodałam szpinak. Rozgrzałam olej na patelni, może być ta na której smażyliśmy szpinak. Uformować kotlety i obtoczyć w jajku i bułce. Smażyć na rumiano z obu stron. Podawać z ziemniakami i surówką np. z marchwi :)




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka