18 grudnia 2009

Chiński kurczak z ryżem i jajkiem

A oto kolejna propozycja z małej książeczki "Dania z woka", którą chciałabym Wam pokazać. Oryginalny przepis podaje zamiast kurczaka wieprzowinę, ale niestety nie miałam, więc użyłam innego mięsa i nie zawiedliśmy się. Przyprawa, którą tam użyłam nadała daniu piękny aromatyczny smak, który unosił się po całym domku. Ryż wyszedł smaczny dzięki warzywom a jajko dopełniało wszystkiego.  Podaje oryginalny przepis z moją wzmianką :)


składniki:
  • 275g ryżu długoziarnistego,
  • 600 ml zimnej wody,
  • 350 g filetu wieprzowego -420 g filetu drobiowego,
  • 2 łyżeczki przyprawy "5 smaków" - u żyłam przyprawy firmy Kamis,
  • 25 g mąki kukurydzianej - użyłam zwykłej mąki,
  • 3 duże jajka,
  • 25 g cukru brązowego demerara,
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego,
  • 1 cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 100 g marchewki,
  • 1 czerwona papryka,
  •  100 g groszku,
  • 15 g masła,
  • sól, pieprz. 

Ryż umyć pod bieżącą wodą. następnie włożyć do garnka i zalać osoloną wodą. Ugotować wg przepisu na opakowaniu. W tym czasie pokroić filet ostrym nożem w cienkie paski i odłożyć na bok. Przyprawę " 5 smaków", mąkę kukurydzianą, 1  roztrzepane jajko, cukier wymieszać. W tej panierce obtaczać paseczki mięsa dokładnie ze wszystkich stron. rozgrzać olej na patelni/woku. włożyć paseczki mięsa i smażyć na dużym ogniu, aby stały się chrupiące( ja smażyłam do zarumienienia się kurczaka). Gdy będą już gotowe, wyjąć je łyżką cedzakową i odłożyć na bok. Cebulę obrać i posiekać w drobną kostkę, czosnek zmiażdżyć, paprykę oczyścić z gniazda i pokroić w kostkę i tak samo zrobić z marchewką. Wszystkie warzywa smażyć w woku 5 minut, mieszając. Do woka ponownie włożyć mięso, dodać wcześniej ugotowany ryż, i smażyć przez 5 minut. Rozgrzać masło na oddzielnej patelni. Wlać 2 roztrzepanie jajka i podgrzewać, aby się ścięły. Omlet pokroić na cienkie paseczki , dodać do mieszanki ryżowo - mięsnej i podawać od razu.



   

4 komentarze :

  1. Fajny ten kurczak! A książkę znam, przepisy są w niej ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. moja sis ostatnio mi ja pozyczyla no i tak korzystam z niej od czasu do czasu..

    OdpowiedzUsuń
  3. Po skladnikach stwierdam ze musial smakowac wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. i smakuje smakuje, sprobuj kiedys tej kompozycji smakow a sama sie przekonasz i mozna podac to z innym miesem niz kurczak

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka