8 listopada 2009

Racuchy z jabłkami

Dawno ich u nas nie było a jak były to zwykłe na proszku więc odważyłam się zrobić racuchy z jabłkami. A oto skąd wzięłam przepis, klik klik. Smaczne były na ciepło choć powiem szczerze,że ja to jadłam je na zimno też bo były takie słodkie :)


składniki:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki,
  • dwa jajka,
  • 1 i 1/2 szklanki mleka,
  • dwie łyżki cukru,
  • 3 dag świeżych drożdży,
  • trzy jabłka-ja użyłam cox,
  • szczypta soli,
  • łyżeczka cynamonu,
  • olej do smażenia.
Mleko podgrzać a następnie ostudzić. Do letniego mleka dodać pokruszone drożdże i cukier. Jajka rozbełtać, lekko posolić. Do drożdży z mlekiem dodać jajka, mąkę, starte lub pokrojone w drobną kostkę jabłka, cynamon. Dobrze wyrobić ciasto (ja użyłam drewnianej łyżki). Ciasto odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Racuchy smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron. Nadmiar tłuszczu odsączyć na papierowym ręczniku, posypać cukrem pudrem. Najsmaczniejsze na ciepło :) 





  

1 komentarz :

  1. Narobilas mi strasznej ochoty na takie racuszki :) Wygladaja przepysznie.

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka