24 listopada 2009

Kurczak w sosie pieczarkowo-brokułowym

A oto moja nowa wariacja z kurczaka. Miałam pieczarki,brokuły i tak pomyślałam, że fajne by było połączyć je razem. No i jak pomyślałam tak zrobiłam. Ten mały eksperyment nawet się udał , Mój M. sam stwierdził że dobre mi to wyszło i był zadowolony z wczorajszego obiadu. Jestem z siebie dumna... Danie jest pyszne, kurczak miękki, soczysty, sos gęsty, zielonkawo-szary.Smak-pieczarki a potem brokuła, dla mnie rewelacja, może ze względu na to, że bardzo lubię pieczarki i brokuła, to połączenie się sprawdziło. Zapraszam na wypróbowanie tej kombinacji, bo jest smaczna i kusi zapachem :)



składniki:
  • 5 kawałków kurczaka,
  • 10 pieczarek,
  • 6 różyczek brokuła,
  • 1-2 cebule, 
  • vegeta,
  • pieprz,
  • suszona papryczka chilli w płatkach,
  • czosnek w granulkach,
  • mąka ziemniaczana,
  • olej, śmietana,
  • majeranek, tymianek,
  • oregano,
  • ok. 1 szklanki rosołu z kostki. 

Kurczaka umyć, osuszyć i natrzeć vegetą, pieprzem, czosnkiem i zostawić na chwile. Umyte pieczarki i brokuły pokroić. Pieczarki w plasterki, a brokuły w mniejsze róże. Pokroić również cebulę w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać olej, położyć kurczaka skórą do dołu i zrumienić, a potem z drugiej strony. Do obsmażonego mięsa dodać cebulę, zeszklić, dorzucić pieczarki, posolić żeby puściły sok. Następnie brokuły i szklankę rosołu. Przyprawiamy ziołami, chilli, przykrywamy i dusimy do miękkości mięsa. Od czasu do czasu mieszając. Na sam koniec naszego duszenia dolewamy śmietanę wymieszaną z mąką ziemniaczaną. Zagotowujemy, doprawiamy jeszcze jeśli jest taka potrzeba i gotowe. Podajemy z ziemniaczkami i np. sałatką z buraczków. Smacznego:) 




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka