27 października 2009

Zupka jarzynowa dla niemowlaczka ( od 5 miesiąca)

A oto przepis na pierwszą zupkę jarzynową, którą jadło Nasze Maleństwo. Bardzo mu smakowała i zajada się nią strasznie :) Polecamy oboje..


składniki:

  • 1 marchewka,
  • 1 ziemniak,
  • 1/2 pietruszki korzenia,
  • 1-2 kleiku ryżowego,
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek dobrej gatunkowo lub 1 łyżeczka masła,
  • około 1/2 szklanki wody.

Jarzyny obrać i umyć pod bieżącą wodą. Następnie pokroić wszystko w kostkę, zalać 1/2 szklanki wody. Gotować pod przykryciem ok 20 minut, nie dłużej bo inaczej jarzyny stracą swoje wartości odżywcze. Następnie przetrzeć ugotowane jarzyny przez sito lub zmiksować, dodać kleik i oliwę, wymieszać. Jeszcze raz  zagotować, jeśli jest za gęste dodać troszkę wody. Podawać schłodzone,ciepłe, ale nie gorące.. 



3 komentarze :

  1. Kropuś, a ile miesięcy ma Twoje Malenstwo ? Moja córeczka ma 5 miesięcy, zupkę je od paru dni, bo karmię nadal głównie pierisią Też myślałam, że będę od razu gotować dla niej sama, ale pediatra powiedział, że na razie tylko słoiczki, bo za dużo azotanów w takich sklepowych warzywach Skorzystam wiec z twojego przepisu dopiero za parę tygodni

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo mój siostrzeniec już zupki zajada???? Brawo!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje Maleństwo ma 5 miesięcy tak jak Twoje no i my już od 2 tygodni jemy zupki. Na początku dawaliśmy mu tylko ze słoiczka, ale teraz gotuje sama. Przynajmniej wiem dokładnie co daje mojemu Małemu:)

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka