10 października 2009

Szarlotka

 Wczoraj wieczorkiem upiekłam ciasto, którego przepis otrzymałam od mojej tesciowej:). Robiłam go wielokrotnie i dopiero za którymś razem wyszedł mi taki jak powinien :) to ulubione ciasto Mojego M., tak więc pochwale się nim, a co...
 na półtorej porcji:
  • 0,7 kg maki krupczatki-ja dałam zwykłą, 
  • 450 g masła, 
  • 6 jaj- surowych żółtek, 
  • 1 czubata szklanka cukru pudru (ok 220 ml), 
  • ok.1,5 kg  jabłek- u mnie gala
  • cynamon.

Wszystkie składniki powinny mieć jednakową temperaturę. Najpierw przesiać mąkę, dodać cukier puder i pokrojone w kostkę masło. Ciachamy to nożem aż masło porozdziela się na małe kawałeczki. Potem dodajemy żółtka i wkładamy ręce w ciacho i staramy się ugniatać na jednolitą kule. Masło rozdrabniamy palcami. Ugniecioną kule wkładamy do lodówki na ok. 30 min. W między czasie obieramy jabłka, ścieramy na jarzynowej tarce, smazymy
. Dodajemy cynamon. Jeśli jabłka są kwaśne dodajemy ok 1/2 szklanki cukru. podsmazamy jablka tak dlugo az wieksza ilosc soku odparuje. Wyjmujemy ciachoz lodowki. Dzielimy na pół i jedną część scieramy na tarce jarzynowej i wyklejamy dno blaszki -u mnie 29 cm x 39 cm. Włączamy piekarnik na ok. 160C stopni gdy będzie nagrzany wkładamy ciacho na ok 15-20 min. zaglądamy aż się zarumieni. Wyjmujemy i wkładamy jabłka, scieramy druga czesc ciasta i rownomiernie rozsypujemy po jablkach aby je calkowicie zakryly. Ustawiamy piekarnik na górne pieczenie, jeśli to możliwe i pieczemy ok. 15-20 min aż będzie rumiane. I gotowe, smacznego:)












 

3 komentarze :

  1. No i skusiłaś mnie:) Biegnę do kuchni! Miłej niedzieli***

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję i wzajemnie miłego odpoczynku. a ciasto jest super..

    OdpowiedzUsuń

Buszujaca w przepisach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka